sobota 17. října 2015

Velkej reklamovej hejt!

Ahoj,
venku je čím dál pošmourněji a mám pocit, že mi každým okamžikem exploduje hlava. Možná i to ovlivňuje mého malého vnitřního hejtra a nechává ho vyplout na povrch. Takže dneska si vezmu na paškál reklamy, které mě snad čím dál víc štvou. Tak jdeme na to! Jo a všichni milovníci spisovné češtiny, přimhuřte prosím oči, protože můj vnitřní hejtr píše tak, jak mu to zrovna přijde pod zobák.

(zdroj)
Jako vážně 3 reklamy ve 4 minutovým videu?
Říkáte si, kde jsem na tom byla? Va videích ČS má talent na webu slovenské televize JOJ. Jako já se ráda kouknu na ty opravdu dobré a originální talenty. Koukala jsem přes web zrovna oné televize, protože jsou tam vybraná některá vystoupení, která byla něčím zajímavá a originální, ať už v dobrém, nebo ve špatném smyslu. Na reklamy na začátcích videí jsem si zvykla, má to tak každý web, okej, ale do posledních napínavých chvil narvat další dvě reklamy s rozestupem asi 1 minuty od sebe a klidně i 30 sekund před koncem, mi přijde maximálně otravný a hrozně odrazující od dalšího sledování.
(zdroj)
Ach ti zaprodaní blogeři
Jako chápu, proč si nepřivydělat. Okej, ale všeho s mírou. Protože  poslední dobou mi trochu vadí všudypřítomnej vtíravej product placement. Ale věřím, že se to funguje minimálně na třináctiletý děti, kteří vidí, že jejich oblíbená náctiletá blogerka srká v každém druhém videu kuličkovej čaj. Kterej je zbytečně předraženej a dle mýho názoru i dost přeceňovanej.) A pak běží za mamčou ať jim dá stovku, aby si mohly jít koupit půl litru přeslazenýho rádoby čaje (často plnýho chemickejch hnusů). No mňam! A že polovina "jůtuberů" má najednou žížu a všichni pijou schorle, který skoro nikdo nepije, protože je hnsuný? To je ale náhodička! Ale nejvíc mě dostal komentář jedné ze slečen "je to jediný sladký pití, co máme doma". Tak to je asi lituju. Ať raději pijou vodu.

 Ne, ale vážně lituju rodiče, co maj doma balík Schorle a nikdo to nechce pít a taky ty rodiče, za kterýma chodí dětičky škemrat o větší kapesný, aby si mohly kupovat hnus pití plný kuliček. A už vůbec bych nechtěla, aby za mnou dítě chodilo brečet, že ve třinácti nemá high-end kosmetiku, nebo patery vansky.

 Než se nad vlivem videí pozastavíte a řeknete si, že přeháním, řeknu vám příběh o náctileté slečně, která miluje nejslavnější náctiletou slečnu české jůtub scény. Setkala jsem se s ní o prázdninách a díky ní zjistila, že už jsem dost stará a vůbec nevím, co teď letí a jsem úplně mimo, protože nemám "ásk" a snapchat. Měla takový ty in věci jako adidas air max a milovala ten debilní kuličkovej čaj. Celou dobu o své hrdince mluvila a to co měla ona, chtěla tahle slečna taky. 

(zdroj)
Co mě ještě štve je, že jsem před pár lety milovala jeden beauty blog. Ze začátku přibývaly banery a pak najednou se začaly měnit články a zmizely moje oblíbené rubriky a objevilo se čím dál více spoluprácí a blogerka začala být na dražší kosmetiku. Ok, vývoj musí být, ale mít každej druhej článek, s recenzema na to, co dostala z jiné cenové kategorie, než sama používá? Byl moment, kdy ty články vycházely i po sobě a já si říkala, to nemá co říct o ničem, co by nedostala? Nebo proč si teda bere tolik spoluprácí, když nestíhá psát o ničem jiném? Všeho moc škodí. A to, že každej čtvrtej článek je soutěž od sponzorů například i o balíčky s pastou, nosním sprejem a sirupem na hleny, mi nepříjde zrovna fajn. Kde je nějaký výběr? To kejvne fakt na všechno?  No, ale abych jen nekřivdila, až na soutěže o produkty jako je syrup proti kašli, se jí musí nechat, že se nebojí říct upřímný názor o produktech, co dostala a poslední dobou jsou i fajn články, které jsem si s chutí přečetla.

Ještě horší jsou blogerky, co doporučí věci, co dostaly zadara, jen proto, zřejmě z vděčnosti, aby dostaly další, nebo proto, že to dostaly jako podmínku od oné firmy. Hanba jim! Nic mě totiž nenaštve víc, než když si koupím něco, co recenzovala pozitivně blogerka, které jste věřili a produkt je nahouby a shodne se na tom většina ostatních lidí. Komu pak máte věřit? Takže příště, až zase budu chtít jít pro něco z nějakého videa, přečtu si alespoň 5 recenzí. 

Vlezlá televize
Čím dál víc reklam mezi sledováním. Uff. Některý reklamy jsou extrémně otravný. Ještě že už nedávají kužííííížeeeek, XXX Lutz tata tata. Nesnáším reklamy jako vý-pro-dej-skla-du-e-u, reklamy na banky a půjčky, reklamy na čípky proti vaginální mikóze, vložky, erektilní disfunkci a inkontinenční plíny. Jo a mimozemšťana od Alzy bych nejradši zabila!

(zdroj)
Jestli mám některý reklamy ráda, tak ty, kde se moc nemluví a je tam super písnička :3 Užitečný mi přijdou reklamy na preventivní prohlídku rakoviny a očkování proti klíšťatům a chřipce. 

Už i instagram :(
Instagram mám ráda, je to místo, kde svými fotkami nikoho neotravuju. Sledují mě lidé podobných zájmů a to je super, takový spojovatel lidí se stejnými koníčky. Do nedávna to bylo hodně fajn, ale nyní se mezi příspěvky začíná objevovat cílená reklama. Takže na mě dvacetkrát denně vykoukne reklama na šetřič baterky -_- a co přijde dál? Častější reklamy? Reklamní banner nahoře nebo dole? Pff...

A to už ani nemluvím o přehlcené schránce na emailu. (Naštěstí se to už ukládá do složky "hromadné". Juchu!)
(zdroj)
No tak jsem zase jednou potřebovala upustit páru a vyvztekat se, ale už je mi líp. :) Ale stejně mi hlavou běží otázka. Dojdeme do doby, kdy budeme muset hledat požadovaný obsah mezi haldou reklam? Budeme čekat půl hodiny, než skončí reklamní blok, abychom mohly koukat na seriál, který bude ještě nadupanější reklamními produkty? Doufám, že ne!

Také už vás ty všudypřítomné reklamy otravují? 

P.S.: Když jsem se o tomto článku bavila s Tess, říkala, že včera v rádiu slyšela reklamu na to, aby se člověk lépe vyprázdnil. Ehm, dobrou chuť, pokud právě obědváte.

P.P.S.: Doufám, že mě všichni sežerete, že kritizuju blogerky a youtuberky. Ale prostě jsem chtěla vyjádřit svůj názor. Pokud vám to připadá v pořádku, dobrá. Ale mně to občas přijde přehnané.

UPDATE: www.youtube.com/watch?v=eDYOk3Ok5Ck Nevím, zda se mi chce víc brečet z ubohých hereckých výkonů, z nenápadné reklamy, z toho, že to má skoro devadesát tisíc shlédnutí. Z toho, že si lidi myslí, že je to boží a její nej video, nebo z toho, že už se jí tam někdo ptá v komentářích na objednání. :(

Terez

32 komentářů:

  1. Terí, já souhlasím :-)
    Upřímně kvůli tomu jsem přestala sledovat tv v ČR a přešla plně na stahování seriálů v aj, kde mne reklamy neprudí. I když mám pár seriálů, kvůli kterým si sedím ve dvě v noci u internetu a sleduji přímý přenos. Jenže právě v těch chvílích si říkám... zlatá televize u nás. My sice nadáváme na reklamy, ale v USA ti jde 41minutový seriál cca následovně... Prvních 6minut, pak 8 minut reklama, dalších 8 minut a znova cca 6 minut reklama.... a takhle krásně až do konce, Je fakt, že oni ty reklamy z většiny aspoň mají vtipný a nebo reklamy na jídlo :-D Ale i tak je to celkem hardcore.
    Co se týče instagramu, já na něm teď cca 4 týdny nebyla, ale díky FB nastavování stránky jsem si všimla, že už jde na instagramu spravovat reklamy. Děs, ale chápu to.

    K blogům a youtube se nevyjadřuji, moc to nesleduji, nemám pořádně čas ani na svůj :-D

    Ale s tím kuličkovým čajem naprosto souhlasím. Já ho měla poprvé v červnu, na akci od Maybelline a říkala jsem si, co na tom proboha lidem může chutnat. To už radši tu stovku vyhodím za kafe u Starsbuck, který mi přijde stejně hrozný, ale aspoň to připomíná kafe :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já seriály z ameriky stahuju většinou den, dva po premiéře a bez reklam. Akorát jsem to nechtěla moc psát veřejně, že všechno stahuju. Co už. A bubble tea jsem měla asi 3x. 2x ze zvědavosti, ještě předtím, než začal být na každým rohu a jednou jsem ho měla v práci zadara. A se starbucksem souhlasím. Ale třeba jejich zeleným čajem s mangovým džusem bych se upila! :)

      Vymazat
    2. já stahuji přímo z odkazů, nikoliv z torrentu, takže v očích našeho místního zákona bych měla být v klidu :-) ke své potřebě to snad u nás lze :-) jen ti závidím, že vydržíš tak dlouho čekat, jjá stahuji cca 1-7hod po premiéře :-D a než vyjdou titulky, mám to zhlédnuté hned několikrát.
      O tom Starsbuck ale nesmíš mluvit moc nahlas před tess :-D
      Na čaj moc nejsem, tak čaje úplně nezkouším, ale možná až příště půjdu kolem, tak to zvážím :-D Protože když nic jinýho, termohrnky mají bomba :-)

      Vymazat
    3. To jo, merch umí, to se jim musí nechat! Ale ty ceny taky nejsou nic pro studentíky.

      Vymazat
  2. Souhlas. Jen chci rict, ze Vansky jsou pekne nepohodlny. Ja si je koupila, protoze mi je poradila zubarka, ze jsou bile a budou se hodit i k letnin satum. Vubec jsem znacku neznala, jen jsem chtela pohodlne nenapadne bile tenisky. Koupila jsem je pres internet, vyzvedla v Revolucni a chtela jsem je ve 14 denni lhute vratit. Byly nepouzite, odmitli me. Takze mne otravuji reklamy a pristup nekterych firem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je blbý. Mně třeba pohodlný přijdou, ale prostě si připlatíš za značku. A kupovat několik párů dětem, protože je viděli u holky, co je dostala a ještě dělá očividnou reklamu na eshop, mi přijde zbytečný. Stejně děckám ještě vyroste noha a všichni rodiče nevydělávají tolik, aby si to mohli dovolit.

      Vymazat
    2. Tady je odkaz na to video, na který jsem narážela, rádoby nevinný. Které dítě si nemůže dovolit koupit si dva dny po sobě nový boty? https://www.youtube.com/watch?v=eDYOk3Ok5Ck Skoro sto tisíc shlédnutí. Ubohé herecké schopnosti a tak evidentní product placement ... Jinak reklamace jsou téma samy o sobě.

      Vymazat
    3. Tak jsem mrkla na video a s otevřenou pusou čuměla. Nechápu....

      Vymazat
    4. A něco mi říká, že bude hůř...

      Vymazat
  3. Na internetu je nejlepší mít adblock, co všechny reklamy na youtube nebo ostatních videich blokuje. Vyhoda je taky to, že člověk neuvidí ani ty vlezlé reklamy na romwe, choies, dreslink a podobě, kde by si nikdo nic normálně nekoupil, ale tak když to někdo dostane zadarmo tak proč ne že.. s televizí jsem si myslela, že to máme hrozný, až do doby, než jsem byla v ameru, kde reklamuji i věci jako himym, simpsnovi a film probíhá asi tak, že je 5 minut filmu, 10 minut reklam a pořád dokola. S youtuberama a blogerkama souhlasím! Za schorle jsme se několikrát obě chytaly za hlavu, protože to pití je vážně hnusný a když uz teda, děti, děláte reklamu, tak ji udělejte pořádně a ne "rádoby skrytou" jako jejda mám zrovna žížu a helemese schorle :D a jak říkáš, blogerky, co chválí každou hloupost, co dostaly bych trošku probodala pohledem, protože není nic horšího, než si něco koupit a zjistit, že dotyčná očividně trošku lhala a samotný produkt je úplně na nic. Tak! Haters gonna hate :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si budu muset znova stáhnout adblock. :D Od doby, co jsem musela vrátit počítač do továrního nastavení ho nemám. Ale právě proto, že vím, že to jde, jsem nemluvila ani o reklamach na fb, ani o reklamach na youtube a jinych strankach. Mně vadí ty nabádající rádoby nenápadný reklamy ve videích cílený na malý děti. A já v améru nebyla, takže nemohu soudit, ale jasný musí to bejt mega otravný. Ale asi si taky zvykli. :D

      Vymazat
    2. teď si mi připomněla čtvrteční nákup s dětma. Kupujeme actimel a říkám, ať si vyberou ten, co chtějí a starší na mně... já chci ten žlutej, tam když najdeš pod víčkem budík, tak vyhraješ smartfone. :-D docela se divila, že pod víčkem není :-D

      Vymazat
    3. já si zase teď vzpomněla, jak jsme jako malý se segrou třásly kindrvejcema, když ještě nestály přes 30korun, abychom tam měly figurku a ne puzzle a jiný blbiny. Zrovna včera máma donesla kindervajíčko a já tam měla Mimoně! :D

      Vymazat
  4. Terezko pobavila jsi mě, což asi nebyl záměr článku, ale fakt jo. Soucítím s tebou a vidím to docela podobně. Je pravda, že je určitá masírka, které jsem taky podlehla a podléhám často, ale jsou to třeba věci o kterých jsem věděla už dávněji a tím, že jsou teď v kurzu a jsou třeba levnější, jsem je konečně pořídila (například antistresové omalovánky atd...). Ale nějaké ty Starbucks a Bubble Joy a UGO atd, to mě neba. Za tu skoro stovku co to stojí si můžu doma udělat tolik porcí...
    No a k těm blogerkám, tak spoustu z nich jsem přestala sledovat úplně a blogerka na kterou narážím kvůli Vincentce například, tak ta mě baví skrz opravdu upřímný názor. Ale je pravda, že je to samý sponzorovaný produkt. Mě baví spíše věci (a sama se snažím taková být), které si koupí sama blogerka, řekne proč a upřímně se ozve s pozitivní či negativní recenzí či shrnutím.
    Jo a to video. Prvně jsem si myslela že to má být právě parodie na tyhle blbý lidi, ale v půlce jsem pochopila, že je to fakt reklama a pěkně blbá reklama. Na puberťáky to ale bohužel platí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak alespoň, že jsem tě pobavila a ne třeba pobouřila. :D A taky jsem si říkala, jestli to není parodie. No a mě třeba minuly omalovánky, ale fresh a zdravý věci, to já zas můžu. Do starbucks chodím jen s Tess, nebo v zahraničí. :)) (Ahoj Tess :*) Jo a taky jsem spoustu blogerek kvůli tomu přestala sledovat.

      Vymazat
    2. Já fresh a zdravý věci mám taky ráda, ale po tom, co mi říkala kamarádka co dělala ve Fruitissimu bych si už nikdy nekoupila nikde ve stánku či obchůdku. Je to předražený a dost často do toho cpou nahnilý ovoce atd... Za ty peníze si nakoupím na trhu krásný ovoce a udělám si fresh doma a budu ho mít litry. :)

      Vymazat
  5. Já si fakt ale nedělala srandu =D já si takhle žvejkám svůj bio bezlepkový chleba a na něm farmářská pomazánka a najednou slyším "ty vypadáš nějak líp"... Jsem si říkala " zase reklama pro tlustoprdy jak zhubnout než aby se zamysleli co žerou" a přestala jsem vnímat než jsem uslyšela "to je skvělá stolička ve které Jonas potřebu v dřepu a díky tomu máš otevřenější střevo, jen si to dáš k toaletě"... V ten moment jsem odhodila svůj skvělý chléb a chtělo se mi brečet... Kdyby náhodou chtěl maj to na tom úžasným webu "skvoty boty"... Nevím jak se to píše a ani to nechci vědět... Jsou fakt už hovada, to se jinak říct nedá... Když jsem doletěla z Francie a na TV se objevila ta šeredná mutantka co mi vykládala, že je úplně tupá a neví, že s vaginalnima věcima se chodí na gyndu a ne, že se něco žere ani nevíš co, talk jsem nechàpala do jakýho sveta jsem se to doprd. Vrátila!!!

    Tady tyhle rádoby sluníčkový blogerky by za lež měli zavírat, hned by nebylo něco jako nejvíc sledovaný blogerky a když jim to řekneš ať blbě nekecaj, že sama a plus dalších 5 tvých kamarádek víš, že to nefunguje, tak se buď stebou začnou hádat a pak to cely obrátí jak jim ubližuješ nebo to smažou a nebo tě bloknou, proto z těchle hus nikoho nećtu.

    Já mám TV an přetáčení díky bohu, takže můžu vše přeskakovat jen se na to musím dívat později... Takže když všichni postujou jak čumí na sám dona, tak já to ještě nepustila a postuju to o dvě hodiny později...

    A ten instagram mě dneska ráno taky pěkně nas....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi připomělo jak holčička v reklamě na psí žrádlo říká, že její pes dělá pevná hovínka :D A příští rok chcem novou telku, tak výběru nějakou, která to taky umí. :) U vaginální reklam vždycky nejvíc nadává Adry u jídla. Občas mám strach, že tou televizí něco prohodí! :D

      Vymazat
    2. Instáč mě taky štve a mooooc ! :(

      LenaČerge

      Vymazat
    3. Kotě moje to vůbec není o televizi =D Ikdyby si koupila ultra hd a takovou tu prohlou a klidně přes celý obývák, tak nic nepřetočíš =D to je o poskytovateli... u vás se obávám, že Netbox není... U našich nahoře taky nebyl, ale u Honzi což je víc do středu na pravé straně (já jsem tak ráda, že víš o čem mluvím a nemusím říkat naší čtvrť =D), tak tam netbox byl... Pak už to má jedině O2 Tv, ale to je mnohem dražší, že jo =/ Koukni k netboxu a dej tam svojí ulici, zda tam vůbec jsou =/
      Mě se Honza vždycky směje, když to náhodou nepřetočíme a najednou je tam reklama na Nutellu a já nikdy nezapomenu pronést komentář "fuj, jak to někdo může žrát" a nebo "jasněěě nacpi se nutellou a kvůli tobě umřou bezbranní tvorové" =D že prej jestli to musím říkat pokaždý, že už to všichni vědí, že tu reklamu nemůžu ani vidět =D =D

      Loveliness By Tess

      Vymazat
  6. Sorry píšu to na mobilu a můžu komentovat jen v desktopovè verzi v malým okýnku, tak se omlouvam za překlepy... Nemělo tam být Jonas ale uděláš...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pohodě, určitě to každý pochopil. Já jsem taky komentovala z mobilu a občas se uklepnu, jako každej. :))

      Vymazat
  7. Souhlasím, reklama je otravná.
    Co se týče reklamy na blozích, psala jsem na toto téma nedávno článek, mám ho na obou blozích jak makeupmania.cz, tak mazanykralicek.blogspot.cz . O PR produktech, spolupráci, Opinion leaders, výdělcích blogerů, reklamě a i z pohledu zákona.
    Určitě časem bude pokračování o zakázaných formách reklamy, jako je skrytá reklama. Taky o product placement a funkcích mozku, neb to jsou důvody, proč jsou některé formy nelegální.

    Jinak klasickou telku nemám už dlouho , na kuličkový čaj neletím, protože nejsem věkově cílová skupina , Vans jsem před lety nosila jako student, byly fajn, ale X párů netřeba. Svého 15ti letého synovce vezmu klidně na ranní kávu do Starbucks, pomůžu mu vybrat nové Converse, ale všeho s mírou.... :)
    Každá doba má to svoje...i já měla kdysi kolem kamarádky, které měly každý týden! nových věcí za tisíce. Jen neměly YT. Nelíbí se mi jistá agrese reklamy a honba za ziskem. Blog či kanál má člověk přesně takový, na jaký má dnes žaludek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak na článek určitě mrknu. :))) A děkuji za názor. :)

      Vymazat
  8. Je to otrava, navíc tahle reklama cílená vyloženě na děti "slabší" jedince mě štve dvojnásob. Co já, já nad tím mávnu rukou a zasměju se, ale být rodičem toho dítěte, co chce tuhle buble čaj, támhle vansky, támhle paletku UD, moc do smíchu by mi nebylo.
    Naštěstí mám na pc adblock a na televizi nekoukám, tak mě to celkem míjí. Jen na tom insta je to opruz.
    Ale schorle mi docela chutnalol, jen je to prostě obyčejná minerálka s džusem. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na insta mě ještě teď prudí to, že všechny komentáře, co mají víc než 10 slov se musí rozklikávat. Pff.... Adblock jdu stáhnout a na televizi koukám už čím dál míň. A moje máma může být ráda, že jsem po ní v 15 nechtěla nic značkovýho a na pitíčka za kilo by se mi stejně vyprdnula a kosmetiku mi nikdy nekupovala. Takže může být vděčná. Ani o iphone jsem nikdy neškemrala. :D.

      Vymazat
  9. Dobře napsaný článek a plně s tebou souhlasím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. To jsem ráda, bála jsem se vlny kritiky. :)

      Vymazat
  10. Na kompu mám adblock a v telce službu od firmy, která umožňuje přetáčení reklam... jak píše Tess, sice na všechno koukám se zpožděním, ale bez toho balastního humusu... už jsem od reklam úplně odvykla.. ale na insta mě to začíná pěkně srát, ty sponzorované odkazy.. a jsem ráda, že nejsem typická cílovka, dnešních dětí je mi líto... ta masáž je brutální... a jak říkáš, bude hůř... nedejme se!! :o)
    P.S. pěkně napsáno, jsi fakt dobrá!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nejlepší podívaná, no ne =D Jen vždycky vypadáš jak exot, když fotíš obrazovku se sám doma, dvě hodiny po tom co to tam pověsili všichni ostatní =D řekněme si upřímně, každej fotí sám doma, každej rok =D

      Vymazat
    2. Týjo, až budu bydlet ve vlastním, tak to budu muset taky zavést, zní to skoro snově! a děkuji Enko :* Bojím se, co bude v době až bduu mít vlastní děti. Už se vidím, jak budu mít na to, abych jim kupovala kometiku a botičky za tisíce. Uff... A s tím insta, už mě prudí i to, že všechny popisy deslší než 10 slov se musí rozklikávat. :(

      Vymazat
  11. Tak pořád tě sleduju na IG a teprve teď jsem se svou leností doplazila i sem :))) A koukám tady někdo upouštěl páru slušně :) Jako za mě spolupráce na blogu ok,ale musí se to k blogu hodit a musí to být něco co bych si sama koupila nebo o tom vím či tuším , že by mohlo být kvalitní. Na každou blbinu se kývnou rozhodně nemá jen pokud to je zadarmo. Tyhle bubble tea jsem nikdy neochutnala a nelákalo mě to je to předražené a prostě sladký a divný složení, nevím no. A pak přišla nabídka na spolupráci a ceny do soutěží..jako vteřinu jsem přemýšlela nad tím jestli aspon soutěž pro ostatní,ale pak si řikam když bych to sama nepila tak přeci o to nebude soutěž , sama sobě jsem zasmála , že jsem o tom jen na sekundu uvažovala a odmítla. Pak byla sranda třeba Penam spolupráce, to mám jako vychvalovat tousťák? No a tak to je dnes a denně, na jednu stranu je to ukázka , že blog je víc vidět , což mi lichotí,ale na druhou stranu musí mít pořád člověk mozek v hlavě a přemýšlet u toho na co kývne.

    OdpovědětVymazat